توصیه هایی برای کاهش وزن در ۵۰ سالگی

توصیه هایی برای کاهش وزن در ۵۰ سالگی

 

053055725206275102a

وقتی به نیم سال دوم زندگیتان می رسید سوخت و ساز بدن کاهش می یابد پس باید به فکر راه حل هایی باشید تا بتوانید به خطر چاقی و اضافه وزنی که در کمینتان است غلبه کنید، در این مقاله چند راه حل موثر برای جلوگیری از این امر را به شما معرفی می کنیم.

 توصیه اول برای کاهش وزن : به میزان غذایی که می خورید توجه کنید

توجه به مقدار غذای مصرفی روزانه به کاهش وزن کمک می کند. از آنجایی که بسیاری از افراد تا ۵۰ درصد بیشتر از کالری توصیه شده ی روزانه شان غذا می خورند، پس مواظب اندازه ی سهم غذایتان نیز باشید، و برچسب مواد غذایی را بخوانید. هرگز مستقیما از درون یک بسته یا جعبه چیزی نخورید. وقتی مقدار زیادی غذا در مقابل شما باشد، ادامه دادن به غذا خوردن کار بسیار آسانی است، و حتی ممکن است بیشتر از یک سهم غذایی بخورید.

توصیه دوم برای کاهش وزن : روزانه سعی کنید حداقل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید

یکی از راههای کاهش وزن در سنین بالا داشتن فعالیت بدنی است. هرگونه فعالیتی بهتر از این است که هیچ فعالیتی انجام ندهید، بخصوص با بالا رفتن سنتان. فعالیتی را انتخاب کنید که از انجام آن لذت می برید، مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا حتی باغبانی، و آن را عمدا پر تحرک کنید. افرادی که تحرکندارند، نه تنها با بالا رفتن سن دچار افزایش وزن می شوند، بلکه در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نیز قرار می گیرند.

تقویت ماهیچه های بدن سوخت و ساز را بالا نگه می دارد و به کاهش وزن کمک می کند

توصیه سوم برای کاهش وزن : سعی کنید سه روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه با وزنه تمرین کنید

از راههای دیگر کاهش وزن ورزش و کار با وزنه است زیرا تقویت ماهیچه های بدن سوخت و ساز بدنتان را بالا نگه می دارد و به شما کمک می کند که وزن کم کنید. افزایش توده ی عضلانی با تمرینات قدرتی به بهبود تعادل و کاهش استحکام استخوان ناشی از بالا رفتن سن نیز کمک می کند. مانند تمرینات هوازی، انجام هر مقدار و هر نوع تمرین قدرتی بهتر از هیچی است. بنابراین فعالیت هایی را پیدا کنید که متناسب با سبک زندگیتان باشند، مانند بستن وزنه به دست یا مچ پا در هنگام پیاده روی.

توصیه چهارم برای کاهش وزن :وعده های غذایی بیشتر ولی با مقدار کمتر مصرف کنید

برای کاهش وزن سعی کنید در طول روز بجای سه وعده ی غذای بزرگ از چندین وعده ی غذایی کوچکتر استفاده کنید. با بالا رفتن سن، فرایند هضم شما کمی کندتر می شود و خوردن چند وعده ی غذایی کوچکتر به غلبه بر این مشکل کمک می کند. علاوه بر این، چندین بار غذا خوردن در روز، سطح قندخون شما را متعادل نگه می دارد، بنابراین در نهایت بخاطر افت قند خونتان احساس گرسنگی نمی کنید.

توصیه پنجم برای کاهش وزن :به مواد غذایی که می خورید توجه کنید

میوه های تازه و سبزیجات، محصولات غلات کامل و گوشت های بدون چربی مانند مرغ بدون پوست بخورید چون به کاهش وزن کمک می کند. محیط خانه تان را از مواد غذایی به شدت فراوری شده و سرشار از قند و چربی پاک کنید.غذاهایی با ارزش غذایی کم یا صفر، در نهایت براحتی بعنوان چربی در بدنتان ذخیره می شوند. در مقابل، مواد غذایی پر فیبر و مغذی، سرعت فرایند گوارش شما را کند می کنند، و مانع آن می شوند که احساس گرسنگیکنید و سرعت سوخت و ساز بدنتان را هم افزایش می دهند. مواد غذایی مغذی به کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، دیابت و سرطان نیز کمک می کنند.

مطالب مشابه
ارسال دیدگاه جدید
شما میتوانید نظر و پیشنهاد خود راجب سایت و مطلب را برای ما ارسال کنید.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

دیدگاهی ارسال نشده است!