کاهش وزن و مشکل شُل شدن پوست!

کاهش وزن و مشکل شُل شدن پوست!

کاهش دادن وزن احساس شگفت آوری است! برخی اوقات به پوست‌های شل توجهی نمی‌شود، نه خیلی زیاد! ممکن است پس از کاهش وزن، پوست های شل و اضافه‌ای برایتان باقی بماند که در عوض نمایش دادن بدن و عضلاتتان، آنرا می‌پوشاند!

پوست، پس از کاهش وزن و چربی‌های اضافه شل می‌شود، چرا که بخش ارتجاعی پوست نمی‌تواند به اندازه‌ی کافی سریع منقبض شود. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید با انجام کارهایی شل شدن پوست پس از کاهش وزن را کاهش دهید.

va4-823

سفت کردن پوست پس از کاهش وزن 

۱- خیلی سریع وزن کم نکنید 

سوزاندن چربی‌های اضافه‌ی بدنتان با سرعت زیاد، به سلول‌های پوستتان مهلت نمی‌دهد که به شکل مناسب خودشان بازگردند. از رژیم‌های غذایی زودگذر و سخت دوری کنید، در عوض بر روی کاهش نهایتاً هفته‌ای یک کیلوگرم از وزنتان تمرکز کنید، کاهش وزنی پایدار.

۲- تمرین با وزنه و ورزش‌های قدرتی 

چنین تمریناتی باعث خواهد شد عضله بسازید و عضلات بدنتان رشد کند، بنابراین بدنتان زیر پوستتان شکل می‌گیرد.

۳- از نوشیدن آب کافی غفلت نکنید 

پوستی که آبرسانی شده باشد خیلی بیشتر قابل ارتجاع است. در طول روز با خودتان آب بهمراه داشته باشید تا جرعه جرعه بخاطر پوستتان بنوشید. حتی می‌توانید با درست کردن نوشیدنی های رژیمی به ذائقه‌ی چشایی‌تان بیشتر برسید! یادتان نرود که مصرف نوشابه را کاهش دهید یا حتی بهتر از آن کاملاً قطع کنید.

۴- وزنتان را حفظ کنید 

خیلی اوقات ما نمی‌توانیم تغییرات وزنمان را کاملاً کنترل کنیم، مثلاً هنگام بارداری. اما، خانم‌هایی که باردار نیستند می‌توانند با نگه داشتن وزنشان در بازه ای سلامت، وضعیت پوستشان را بهتر کنند یا حداقل از بدتر شدنش بپرهیزند. کاهش وزن یویو، یعنی اینکه وزنتان را کم کنید و دوباره به هر دلیلی چاق شوید، باعث خواهد شد بخش قابل ارتجاع پوستتان کشیده شود که نهایتاً پوستی شل و ول را برایتان به ارمغان خواهد گذاشت.

۵- با پوست خود مهربان باشید 

شما همین یک پوست را برای همیشه خواهید داشت! پس با مراقبت از پوستتان آنرا سفت کرده و از آن محافظت کنید. بطور منظم از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید، از برنزه کردن پوستتان خودداری کنید و از استفاده‌ی مواد شیمیایی سنگین (مثلاً شوینده‌های قوی) دوری کنید. اگر طرفدار استخر و جکوزی آب گرم هستید هم یادتان باشد که همیشه پس از لذت بردن از آن‌ها، دوش بگیرید تا کلر از روی پوستتان تمیز شود.

۶- دستورات غذایی پاک را تجربه کنید 

برنامه‌های غذایی پاک، یک سبک زندگی هستند که در آن مصرف غذاهای طبیعی بر غذاهای بسته بندی، فراوری شده، شیمیایی و یا خوراکی‌هایی که سرشار از نمک یا شکر هستند، می‌چربد. غذاهای پاک شامل مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، میوه‌های مغذی برای پوست و سبزیجات هستند. همچنین چربی و روغن‌های سالم هم به قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند، بنابراین از مصرف به اندازه‌ی مواد غذایی همچون روغن زیتون یا آواکادو هراسی نداشته باشید.برنامه‌های غذایی پاک به آن سختی که فکر می‌کنید نیستند!

۷- زیاد به خودتان سخت نگیرید 

عواملی خیلی زیادی هستند که بر روی وضعیت پوست شما تاثیرگزارند. پیری و شلی پوست ما ممکن است ناشی از انتخاب‌هایی باشد که در گذشته انجام داده ایم. بجای نگران بودن درباره‌ی چیزهایی که دیگر نمی‌توانید تغییرش دهید، بر روی این تمرکز کنید که حالا چطور مراقب بدنتان باشید. تو، تو هستی! زیبا و منحصر بفرد.

کاهش وزن باعث خواهد شد احساس بهتر و خوشایندتری درباره‌ی بدنتان بدست بیاورید. اگر پوست شلتان باعث شده تا بدن خوش اندامتان نمایان نشود، انجام این مراحل را همین حالا شروع کنید تا پوست اضافه‌تان کاهش پیدا کرده و بصورت طبیعی و به مرور زمان سفت شود.

مطالب مشابه
ارسال دیدگاه جدید
شما میتوانید نظر و پیشنهاد خود راجب سایت و مطلب را برای ما ارسال کنید.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

ه می گوید:
3 آوریل 2017 و ساعت 15:10 پاسخ

اصلا بدرد نخورد