انواع روش های بالا کشیدن سینه

لیفت و بالا کشیدن سینه برای رفع و درمان افتادگی آن

افتادگی سینه، عارضه ای متداول در بانوان است که به موجب شیردهی، کهولت سن، بارداری و نوسانات وزن به وجود می آید. روش های مختلفی اعم از لیزر درمانی، نخ گذاری اپتوس، جراحی، ترماژ، CACI و هایفو در بالاکشیدن سینه مؤثر هستند. 

عوامل دخیل در افتادگی سینه 

افتادگی سینه عارضه ای رایج در زنان است که به مرور زمان در طی تغییر شکل پستان و از دست رفتن قابلیت ارتجاعی پوست به وجود می آید. 

عوامل متعددی در شکل گیری افتادگی سینه دخیل هستند. از مهم ترین عوامل ایجاد کننده افتادگی پستان در بانوان می توان به بارداری، شیردهی، وراثت، کهولت سن و نوسانات وزن اشاره کرد. 

در دوره بارداری تغییرات هورمونی زمینه را برای حجیم شدن سینه ها فراهم می کنند. عدم توجه به اصول نگه داری مناسب سینه در دوره شیردهی، بافت های پستان را تضعیف می سازد و منجر به افتادگی آن ها می گردد. در این دوره، مادر شیرده با کاهش وزن چشمگیری مواجه می شود. این کاهش وزن به صورت مستقیم در فرم اصلی سینه با کاهش حجم و شکل گیری پوست اضافه بروز پیدا می کند. 

ژنتیک نیز در افتادگی سینه نقش مهمی دارد. افرادی که به صورت زنتیکی بافت سینه های ان ها ضعیف است، مستعد افتادگی سینه هستند. 

یکی دیگر از عوامل دخیل در افتادگی سینه، کهولت سن است. در واقع در طی افزایش سن، بافت های چربی بدن دستخوش تغییر می شوند و خاصیت ارتجاعی بافت های سینه تحلیل می شود. در طی این روند، سینه ها به سمت پایین متمایل می شوند.

روش های مختلف بالا کشیدن سینه 

بالا کشیدن سینه به روش لیزر

یکی از روش های بالا کشیدن سینه، لیزر درمانی است. لیزر درمانی برای درمان افتادگی هایی جزئی سینه، لکه های پوستی، از بین بردن جای زخم و درمان چین و چروک های پیشرفته مناسب تلقی می شود. 

در روش لیزر درمانی برای لیفت سینه، پرتو های انرژی به از بین بردن سلول های مرده می پردازند و میزان تولید کلاژن را افزایش می دهند. در طی افزایش میزان تولید کلاژن، میزان کشش پوست در ناحیه قفسه سینه افزایش چشمگیری پیدا می کند. 

با این وجود برای اثر بخشی مناسب لیزر درمانی ضرورت دارد تا به صورت مکرر در جلسات درمانی شرکت نمایید.

نتیجه حاصل لیفت سینه به وسیله لیزردرمانی موقتی است. احتمال می رود به موجب لیزر درمانی به صورت سطحی در پوست سینه سوختگی، تغییر رنگ، زخم و احساس درد به وجود آید.

 

بالا کشیدن سینه به روش نخ گذاری آپتوس 

بالا کشیدن سینه به روش نخ گذاری آپتوس، روشی کم تهاجمی به شمار می رود که روند درمان آن بدون نیاز به جراحی تکمیل می گردد. در روش لیفت سینه با نخ، نوعی نخ های کوچک خاردار آپتوس به وسیله سوزن های مخصوص وارد بافت سینه می شود. سپس با متمایل شدن نخ ها به سمت بالای استخوان قفسه سینه، روند لیفت تکمیل می شود. 

لیفت سینه به روش نخ گذاری آپتوس با عنوان بالابر سینه نیز شناخته می شود. این روش درمان به مدت ۲۴ ماه دوام دارد. 

شایان توجه است نخ های آپتوس به مرور زمان در بدن از بین می روند. 

بالا کشیدن سینه به روش جراحی لیفت

یکی از روش های متداول بالا کشیدن سینه، جراحی لیفت سینه است. در این روش افتادگی سینه با از بین بردن پوست اضافی و استحکام یافتن بافت های باقی مانده از بین می رود. 

به طور کلی سه نوع روش جراحی لیفت یا ماستوپکسی به شکل دوناتی، آبنبات چوبی و برش لنگری برای بالا کشیدن بافت سینه وجود دارد. وجه تمایز انواع روش های جراحی لیفت سینه به ایجاد جای زخم و میزان لیفت کردن اختصاص دارد. 

مناسب ترین اشخاص برای جراحی لیفت سینه شامل بانوان دارای عدم تقارن در ارتفاع نوک سینه، هاله های بزرگ دور نوک سینه، افتادگی نوک سینه و برخوردار از ثبات وزن می شوند. 

 

بهتر است بدانید بهترین نتیجه درمان و بالا کشیدن سینه از جراحی لیفت عاید می گردد. این نتیجه شامل سینه های خوش فرم، عوارض محدود و کاهش میزان افتادگی می شود. 

متداول ترین عوارض جراحی لیفت سینه شامل خون ریزی، عفونت و ماندگاری جای زخم می شود. 

 

 

بالا کشیدن سینه به روش ترماژ
ترماژ، متدی برای لیفت سینه است که با تحریک کلاژن، بدون نیاز به جراحی سبب بالا کشیدن سینه می شود. در روش ترماژ، در راستای سفت شدن فیبر های پروتئینی پوست از امواج رادیویی استفاده می شود.

امواج رادیویی به وسیله یک دستگاه با عنوان ” ThermaCool” به لایه های عمیق پوست نفوذ پیدا می کند. تأثیر درمانی ترماژ بسیار موقتی است و به مثابه ی لیزر درمانی به صورت جزئی، سبب لیفت سینه می گردد. بدین ترتیب لیفت سینه به روش ترماژ برای درمان افتادگی های خفیف سینه مفید واقع است.

بالا کشیدن سینه به روش CACI
CACI، نوعی روش درمانی است که برای نخستین بار در خصوص درمان آسیب عضلانی مورد ساتفاده قرار گرفته است.

روش درمانی CACI با هدف قرار دادن عضلات قفسه سینه به وسیله پالس های الکتریکی، بدون نیاز به جراحی منجر به لیفت سینه می گردد. به عبارتی دیگر، دستگاه دستی پالس الکتریکی، یک متد تقویت کننده عضلات است که در قوی سازی عضلات قفسه سینه نقش چشمگیری دارد. این دستگاه با تقویت عضلات زمینه را برای شکل گیری یک اثر لیفتینگ فراهم می سازد.

دامنه تقویت عضلات سینه به روش CACI محدود است. در واقع اثر بخشی مناسب آن به تعداد جلسات بستگی دارد و قادر است تا یک محدوده معین به تقویت عضلات بپردازد.

بالا کشیدن سینه به روش هایفو
یکی از روش های کم تهاجم لیفت سینه، روش هایفو است. در این روش، به وسیله اولتراسوند متمرکز، انرژی به بافت های سینه بدون تداخل آسیب به پوست وارد می گردد.

اولتراسوند متمرکز با شدت بالا، به صورت موضعی محل مورد نظر را گرم می کند و به تخریب بافت آسیب دیده می پردازد. احتمال می رود انرژی اولتراسوند، با تحریک تولید کلاژن سبب استحکام لایه های زیر جلدی، استحکام درم و لایه های فاسیای بافت گردد.

روش هایفو گزینه مناسبی برای درمان افتادگی های جزئی الی متوسط سینه ناشی از افزایش سن به شمار می رود.

بالا کشیدن سینه به روش تزریق سم بوتولین
یکی از روش های بدون جراحی لیفت سینه، تزریق سم بوتولین یا بوتاکس می باشد. با تزریق بوتاکس، عضلات زیر جلدی سینه فلج می شوند و پوستی شفاف به ارمغان می آید.

نتیجه لیفت سینه به روش بوتاکس، به مدت ۴ ماه ماندگاری دارد.

بهتر است بدانید سازمان FDA تزریق بوتاکس به سینه را تأیید نکرده است.

 

بالا کشیدن سینه به روش VBL

روش VBL نوعی روش ضد پیری به شمار می رود که به لیفت سینه تمرکز دارد. این روش زیبایی، با بهره گیری از خون پلاسمائی غنی از پلاکت میزان گردش خون افزایش پیدا می کند. 

در روش VBL میزان چین و چروک پوست سینه کاهش پیدا می کند و نتیجه مناسب آن نیازمند زمان چند ماه الی چند سال است. 

بهتر است بدانید بهره گیری از روش VBL برای لیفت سینه در بانوان باردار، شیرده و دارای سابقه سرطان سینه محدودیت دارد. 

بالا کشیدن سینه با ورزش

ورزش نقش چشمگیری در تقویت عضلات سینه دارد و با تسریع روند چربی سوزی، تا حدودی در درمان افتادگی سینه موثر عمل می کند. 

ورزش های فوقانی بدن با هدف قرار دادن عضلات سینه زمینه را برای تقویت ماهیچه ها فراهم می کنند. مناسب ترین ورزش ها برای تقویت عضلات سینه شامل حرکت شنا، دیپ عضلات سه سر، سیم کش کراس آور و هالتر بر روی نیمکت می شود.

مطالب مشابه
ارسال دیدگاه جدید
شما میتوانید نظر و پیشنهاد خود راجب سایت و مطلب را برای ما ارسال کنید.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

دیدگاهی ارسال نشده است!