چگونه با تردمیل کالری بسوزانیم؟

چگونه با تردمیل کالری بسوزانیم؟

اگر سعی دارید وزن کم کنید اما هر زمانی که روی تردمیل می روید، با همان سرعت و شیب تمرین می کنید، در یک الگوی خسته کننده گرفتار خواهید شد که قدرت زیادی در سوزاندن کالری ندارد.

خبر خوب اینکه دویدن روی تردمیل می تواند از یک تمرین خسته کننده به یک جلسه چربی سوزی سریع تبدیل شود. دفعه بعد که به نیت کاهش وزن روی تردمیل رفتید، از این استراتژی ها استفاده کنید.

۱- در تمرینتان تنوع ایجاد کنید

نقش ورزش در کاهش وزن ممکن است ساده بنظر برسد. جانت همیلتون، فیزیولوژیست ورزشی در Running Strong در آتلانتا می گوید برای کاهش وزن، شما باید کالری بیشتری بسوزانید. شما می توانید این کار را با بالا بردن شدت یا مدت زمان تمرین تان انجام دهید.

مشکل این است که اگر شما خیلی نزدیک به حداکثر ضربان قلبتان تمرین کنید، ممکن است به سرعت خسته و فرسوده شوید. اما اگر آرام و یکنواخت بدوید، برای دیدن نتایج باید زمان طولانی تمرین کنید.

همیلتون می گوید بهترین کار، ایجاد تنوع در تمرین است. در بعضی روزها، دوی معمول ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ای تان را کمی تندتر انجام دهید. در بقیه روزها، برای حدود یک ساعت یا بیشتر آهسته تر و طولانی تر بدوید.

۲- سرعتتان را کم و زیاد کنید

اینتروال ها یا انجام دوهای سرعت کوتاه و انفجاری در طول یک تمرین یکی از آسان ترین راهها برای کاهش زمان تمرین و سایز دور کمر شما هستند.

در واقع، یک مطالعه در Medicine & Science in Sports & Exercise  دریافت افرادی که بمدت ۲ دقیقه با سرعت زیاد دویدند (سپس سرعتشان را بمدت ۳ دقیقه کم کردند) در روز بعد از تمرین شان، نسبت به آنهایی که یک سرعت آهسته و یکنواخت داشتند، کالری بیشتری سوزاندند. حتی بهتر اینکه آنها ۴ درصد از چربی بدنشان را در هفته های آتی از دست دادند. گروهی که تمرینات کم شدت یکنواخت انجام داده بودند، اصلا چربی بدن از دست ندادند.

1034607_708

همیلتون می گوید با اینتروال به نسبت ۱:۱ یا ۱:۲ شروع کنید. این بدان معناست که سرعت تان را برای ۳۰ تا ۶۰ ثانیه افزایش دهید، سپس آن را برای همان مدت زمان یا دو برابر آن، کاهش دهید. سرعتی را انتخاب کنید که بتوانید آن را حداقل بین ۲ و ۵ دقیقه حفظ کنید. شما باید احساس قدرت کنید، نه خستگی. شما می توانید با شدتهای بالاتر تمرین کنید اما میزان سختی تمرین تان، به تجربه شما بستگی دارد.

۳- در شیب هوشمندانه تمرین کنید

ساده بنظر می رسد شیب تان را افزایش دهید تا کالری سوزانده شده تان افزایش یابد. متاسفانه دویدن یا راه رفتن روی یک شیب تند می تواند برای بدن تان دشوار باشد. همیلتون می گوید «اکثر افراد بطور غریزی آن را می دانند اما هنگامیکه ما روی تردمیل می رویم، آن عقل سلیم را از دست میدهیم، شیب را زیاد می کنیم و بخاطر زندگی عزیزمان، دوام می آوریم.»

همیلتون می گوید بجای تنظیم کردن شیب و فراموش کردن آن، وانمود کنید که در فضای باز هستید.یاد بگیرید که از یک تپه با همان تقلا بالا بروید که در یک جاده مسطح راه می روید. این ممکن است به معنای کمی کاستن از سرعت تان باشد اما فرصتی برای ساخت قدرت در باسن و پاهای شما و کمی سخت تر کار کردن روی آنهاست.

همچنین می توانید اینتروال های شیب را امتحان کنید. برای ۱ تا ۲ دقیقه، شیب را بین ۲ تا ۴ درصد افزایش دهید، اجازه دهید سرعتتان ۰٫۱ یا ۰٫۲ کاهش یابد، سپس برای همان مقدار زمان، شیب تان را به صفر برگردانید و تکرار کنید.

هنگامیکه توانستید میزان تلاشتان را برای بالا رفتن از سراشیبی، مساوی با جاده معمولی کنید، روی حفظ سرعت کار کنید.

 5 هک تردمیل که به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کنند

۴- برخی روزها مدت زمان تمرین تان را افزایش دهید

همه ما آن روزهای معجزه آسا را که در آنها ۸ کیلومتر برایمان مانند ۳ کیلومتر بنظر می رسد، تجربه کرده ایم. همیلتون می گوید: انجام دادن یک تمرین طولانی تر، حدود ۵۰ درصد کالری بیشتری خواهد سوزاند. ۴۵ دقیقه دویدن بجای یک دوی ۳۰ دقیقه ای، مدت زمان و کالری سوزانده شده شما را حدود ۵۰ درصد افزایش می دهد.

در حالیکه این، تکنیک خوبی برای هر روز نیست (چون به خستگی و فلات تمرینی منجر می شود) اما تغییر دادن روال تان با برخی دوهای طولانی تر، یک راه عالی برای افزایش کالری سوزانده شده بدون تلاش زیاد است.

۵- تمرینات دیگر را کنار نگذارید

پژوهشی که در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شده، نشان می دهد که بهترین راه برای کاهش وزن، این نیست که یک روال ثابت را بارها و بارها انجام دهید.پیدا کردن ترکیب کاملی از تمرین مقاومتی، اینتروال، استقامتی و کششی به شما کمک خواهد کرد که سریع تر به اهدافتان دست یابید.

مطالب مشابه
ارسال دیدگاه جدید
شما میتوانید نظر و پیشنهاد خود راجب سایت و مطلب را برای ما ارسال کنید.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

دیدگاهی ارسال نشده است!