فلات در تمرینات ورزشی چیست؟

فلات در تمرینات ورزشی چیست؟

‌یک دکترای فیزیولوژی ورزشی معتقد است که فلات به معنای محدودیت در سازگاری‌ها نسبت به تمرین، در بین ورزشکاران عادی امری غیر معمول است.

ولی‌پور بیان کرد: در بین ورزشکارانی که سال‌های زیادی تمرینات ورزشی انجام می‌دهند گرفتاری به فلات امکان‌پذیر است. زمانی که یک ورزشکار برای مدت طولانی یک تمرین ورزشی را انجام می‌دهد چون بدن او به این حرکت عادت می‌کند بعد از مدتی هیچ تغییری در حجم و قدرت عضله وی دیده نخواهد شد.

va4-542

ولی‌پور اضافه کرد: فلات یا سقف ژنتیکی در تمرینات ورزشی به معنای ایجاد محدودیت در سازگاری‌ها نسبت به یک تمرین است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه ادامه داد: کسی که برای اولین بار شروع به انجام تمرینات ورزشی می‌کند با سازگاری بالایی قدرت و حجم عضله او افزایش می‌یابد اما به مرور زمان و با تکرار همین حرکت، سرعت سازگاری عضله نسبت به آن تمرین کاهش می‌یابد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: فلات در تمرین به ژنتیک بدن بستگی دارد و با انجام طولانی مدت یک تمرین در یک مدت زمانی خاص عضله هیچ افزایش حجمی کسب نمی‌کند. در واقع فلات در اکثر مواقع زمانی اتفاق می‌افتد که بدن به فشارهایی که در تمرینات با وزنه بر بدن اعمال می‌شود، عادت کند.

ولی‌پور گفت: بعد از ایجاد فلات، ورزشکاران باید پیگیر حفظ حجم و قدرت شوند و تمرینات خود را برای نگهداری حجم عضله خود شروع کنند.

این دکترای فیزیولوژی ورزشی بیان کرد: بروز فلات در بین ورزشکاران عادی معمول نیست.

 

مطالب مشابه
ارسال دیدگاه جدید
شما میتوانید نظر و پیشنهاد خود راجب سایت و مطلب را برای ما ارسال کنید.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

دیدگاهی ارسال نشده است!