آیا ورزش برای افرادی که خیلی لاغر هستند خطر دارد؟

آیا ورزش برای افرادی که خیلی لاغر هستند خطر دارد؟

052429954105275102a

در دنیای رسانه ها، جایی که کاهش وزن یعنی همه چیز، سخت است که باور کنیم بعضی ها هم نیازمند افزایش وزن هستند. ترکیبی از تمرین هایورزشی مناسب، و افزایش کالری صحیح، می تواند به شخصی که کمبود وزن دارد کمک کند تا به وزن سلامت برسد.

با این حال، نباید بیماری های سوء تغذیه یا بی اشتهایی عصبی که وقتی کمبود وزن، شدید می شود، نام آن ها به میان می آید را، با کمبود وزن اشتباه گرفت. بعضی ها، چه مرد و چه زن، به طور طبیعی لاغرتر از بقیه هستند. و برای بسیاری از آنها، افزایش وزن می تواند مانند کاهش وزن، چالش بر انگیز باشد.

افرادی که کمبود وزن دارند
به طور کلی، دو دسته از افراد تحت دسته بندی افراد دارای کمبود وزن قرار می گیرند. بعضی ها هستند که سالمند، اما به نسبت قدشان، کمبود وزن دارند. بعضی ها هم هستند که بخاطر شدت کمبود وزنشان، دچار بیماری هایی جدی شده اند.
به نظر انجمن ورزش آمریکا، آنهایی که به شدت دچار کمبود وزن هستند، در خطر ابتلا به بیماری های تنفسی، سل، اختلالات گوارشی، و برخی از سرطان ها قرار دارند، و در مورد خانم ها هم احتمال ناباروری یا بدنیا آوردن نوزادی ناسالم افزایش می یابد. به اشخاصی که در هر کدام از این دو دسته قرار دارند توصیه می کنیم تا برای شروع هرگونه فعالیت ورزشی، با پزشک خود مشورت نمایند.

برای افزایش وزن کالری مصرفی تان را افزایش دهید

بنظر ساده می رسد، کالری های دریافتی آنهایی هستند که از طریق غذا مصرف می شوند، و کالری های خروجی هم آنهایی که از طریق فعالیت سوزانده می شوند. با این حال برای خیلی ها این معادله ی ساده، به مراتب پیچیده تر است.

,افزایش وزن, راههای افزایش وزن, چاق شدن,آموزش بدنسازی و پرورش اندام

افراد لاغر برای افزایش وزن، باید بر روی وعده های غذایی بیشتری در طول روز تمرکز کند

فردی که لاغر است برای افزایش وزن، باید بر روی وعده های غذایی بیشتری در طول روز تمرکز کند. مثلا، بجای همان حالت همگانی سه وعده در روز، باید وعده های غذایی اش را با ترکیبی از میان وعده ها، به پنج یا شش وعده در روز برساند. با این وجود، زمانی که مصرف کالری تان را افزایش می دهید، خیلی مهم است که کالری مازاد را از طریق مواد غذایی سالم تامین کنید.برایافزایش وزن، باید روزانه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری بیشتر از اندازه ی مورد نیازتان مصرف نمایید.

برای تقویت عضلاتتان با وزنه تمرین کنید
یکی از راههای افزایش وزن تمرین با وزنه است در واقع جدای از مصرف مقداری کالری بیشتر از آنچه می سوزانید، باید روی تمرین با وزنه هم، برای تقویت استخوان ها و پروراندن عضلاتتان توجه داشته باشید. به واسطه ی تمرینات بدنسازی، خواهید توانست تا توده ی عضلانی به بدنتان اضافه کنید و وزنتان را افزایش دهید. به نظر کالج پزشکی ورزشی آمریکا، افراد بزرگسالی که با وزنه تمرین نمی کنند، در هر دهه از عمرشان به واسطه ی پروسه ی افزایش سن، ۲ تا ۳ کیلوگرم از عضلاتشان را از دست خواهند داد.

از اینرو، برای فردی که کمبود وزن دارد و می خواهند چاق شوند، نه تنها تمرین با وزنه کمک خواهد کرد تا افزایش وزن سالمی داشته باشد، بلکه از فرایند عضله سوزی وی نیز جلوگیری خواهد کرد. توصیه می کنیم که یک مربی حرفه ای و صاحب مدرک برایتان یک روتین ورزشی شامل ۸ تا ۱۰ تمرین، که کل گروه های عضلانی بزرگتان را درگیر می کند، تدوین نماید. هر تمرین شما، باید بین ۸ تا ۱۲ تکرار داشته باشد. همچنین تکرار جلسات تمرینی تان نیز باید روی برنامه باشد، بدین ترتیب که پس از هر جلسه، حداقل باید ۴۸ ساعت به بدنتان استراحت بدهید. بدین ترتیب، به عضلاتتان زمان کافی خواهید داد تا استراحت کنند و ریکاور شوند.

برای افزایش وزن فعالیت های هوازی انجام دهید
اشخاص متعددی، فعالیت های هوازی را صرفا مرتبط با کاهش وزن می دانند. اما زمانی که به درستی انجامش دهید، حتی در فرایند افزایش وزن هم به شما کمک خواهد کرد. خیلی مهم است که در برنامه ی ورزشی فردی که کمبود وزن دارد، تمرینات هوازی هم وجود داشته باشد، چرا که مزایای سلامتی همچون تقویت قلب، و افزایش تراکم استخوان دارد.
برای افزایش وزن هدفتان را باید ترکیب تمرینات بدنسازی با روزی ۳۰ دقیقه تمرین هوازی، سه تا پنج روز در هفته قرار دهید. حواستان باشد که در برنامه ی ورزشی تان زیاده روی نکنید، چرا که هدف اصلی شما افزایش وزناست.

مطالب مشابه
ارسال دیدگاه جدید
شما میتوانید نظر و پیشنهاد خود راجب سایت و مطلب را برای ما ارسال کنید.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

دیدگاهی ارسال نشده است!